Головна Загальні відомості про район Фотогалерея Архів
Коростенська районна державна адміністрація
Коростенська райдержадміністрація
  • Очищення влади
  • Зворотній зв'язок
  • Поточна діяльність
  • Пропозиції
  • Консультація з громадкістю
  • ОБ'ЄДНАННЯ ТЕРИТОРІАЛЬНИХ ГРОМАД
  • Громадська рада
  • Запобігання проявам корупції
  • Доступ до публічної інформації
  • Регуляторна діяльність
  • Вакансії
    Головна / Структура / Консультація з громадкістю /

    Детінізація доходів громадян та зайнятості населення

    Легальна праця - запорука соціального захисту працівників

    Заробітну плату в «конвертах», без перебільшення, можна назвати однією з найбільших на сьогодні перепон в економічному та соціальному розвитку держави. Усвідомлюючи важливість цієї проблеми, більшість роботодавців працюють у законодавчому полі. Але є й такі, які, намагаючись отримати якомога більший прибуток, ухиляються від сплати податків, використовують працю громадян без належного оформлення трудових відносин.

    Підприємства, установи, організації та громадяни – суб'єкти підприємницької діяльності, при виплаті заробітної плати, повинні дотримуватись чинного законодавства, нести відповідальність за навмисне ухилення від сплати податків і порушення норм законодавства щодо виплати заробітної плати.

    Тому хотілося б звернутися до осіб, які мають намір працевлаштуватися або вже працевлаштовані у приватних підприємців. Вимагайте від них укладання з вами трудової угоди! І навіть, коли вам надали таку трудову угоду, запитайте чи перераховують за вас єдиний соціальний внесок. 

    Відповідно до постанови КМУ від 21 серпня 2019 р. № 823 «Деякі питання здійснення державного нагляду та контролю за додержанням законодавства про працю» почали діяти нові порядки перевірки з 30.08.2019 року. Метою прийняття постанови є забезпечення ефективної реалізації посадовими особами Державної служби України з питань праці, її територіальних органів та виконавчими органами міських рад міст обласного значення та об’єднаних територіальних громад своїх повноважень щодо здійснення державного нагляду та контролю за додержанням законодавства про працю.

    Ця постанова відновлює право органів місцевого самоврядування здійснювати контроль за працею з питань своєчасного та у повному обсязі оплати праці;

    дотримання мінімальних державних гарантій в оплаті праці; оформлення трудових відносин.

    В оприлюдненому тексті Порядку здійснення державного контролю за додержанням законодавства про працю є норма (п. 28) щодо незастосування штрафів до роботодавця у разі виконання припису в установлений у ньому строк. Тож штрафувати управління Держпраці буде тільки у випадку невиконання приписів, коли роботодавець не бажає усувати виявлені порушення. Водночас, це правило не працює в разі використання праці неоформлених працівників - заходи до притягнення роботодавця та його посадових осіб до відповідальності у такому випадку вживатимуться одночасно із внесенням припису незалежно від факту усунення виявлених порушень у ході інспекційного відвідування або невиїзного інспектування (п. 29 цього Порядку).

    Не варто забувати, що відповідно ст. 265 Кодексу законів про працю України за порушення трудового законодавства юридичні та фізичні особи - підприємці, які використовують найману працю, несуть фінансову відповідальність у таких розмірах:

    - за фактичне  допущення людей  до роботи без оформлення трудового договору та виплату заробітної плати без нарахування та сплати ЄСВ у 30-тикратному розмірі  мінімальної заробітної плати, встановленої на момент  виявлення порушення (125 190 грн.) стягуватимуть за кожного працівника, щодо якого скоєно порушення.

    - за недотримання мінімальних державних гарантій в оплаті праці застосовуватимуть штраф у 10-тикратному розмірі мінімальної заробітної плати (41 730грн.), наприклад, за не оплату роботи в нічний час, роботу в вихідний або святковий день, понадурочну роботу та інші питання оплати праці. 

    - за порушення встановлених строків виплати заробітної плати працівникам, інших виплат, передбачених законодавством про працю, більш як за один місяць, виплата їх не в повному обсязі – в розмірі 3-х мінімальних заробітних плат (12 519 грн.). 

    - за недотримання встановлених законом гарантій та пільг працівникам, які залучаються до виконання обов’язків, передбачених законами України «Про військовий обов’язок і військову службу», «Про альтернативну (невійськову) службу», «Про мобілізаційну підготовку та мобілізацію» - 10 мінімальних заробітних плат (41 730 грн.) . 

    - за порушення інших вимог трудового законодавства, крім передбачених вище 1 мінімальна заробітна плата (4 173 грн.) .

    - зa недопущення до проведення перевірки стосовно оформлення трудових відносин та виявлення нелегальних працівників100 розмірів мінімальної зарплати. (417 300 грн.) 

    Офіційне працевлаштування є, в першу чергу, гарантією соціального захисту найманих працівників, кадрової стабільності та налагодженої роботи усіх учасників трудового процесу з метою досягнення позитивного результату: для роботодавця – це і позитивний імідж та репутація надійного партнера, що є запорукою процвітання бізнесу та примноження прибутків, а для працівників –  основа стабільного майбутнього.

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

    <
    Календар
    footer-img